28 Disember 2008

Perkahwinan penutup 2008

Sabtu malam Ahad aku n alang ke Sabak Bernam ikut OG untuk menghadiri pernikahan dan malam berinai abang die..rumah pengantin belah pempuan..tdo kat umah sdare dorg..penutup perkahwinan 2008 yg aku hadiri..sebenanye ada 3 undangan lg tp tak dpt pegi la kan..tahniahlah pada pengantin iaitu Choc (kwn chat aku), anak c.c Kam dan membe opis Rosliah dan pasangannya Nor Alarif yg telah menamatkan zaman bujang..semoga kekal ke anak cucu....ok cite pasal pengantin yg aku hadiri...actually OG merangkap jiran sebelah rumah dan kawan rapat alang..adik aku..aku dah anggap OG n family mcm family aku gak..family angkat aku lew kirenye...sebenarnye aku rapat ngan akak die..Zura since aku pindah Kg Telok Menegon tu..time tu umo aku 16 tahun dan thn ni adalah tahun jurang aku ngan Zura..atas salah faham die pada aku..ops..da terlajak..aku bukan nk ckp pasal ni..aku nk ckp pasal perkahwinan penutup 2008 kan..apa yg aku suke ngan family zura ni..kalo bab kawen dorang akan sepakat wat sume menda sendiri..mksd aku..apa yg leh dorang wat..dorang wat sendiri..cnthnye pelamin..biasa skrg bab pelamin kite da serahkan pada mak andam..so yg diserahkan utk org len buat adalah mekap dan sewa baju je lah..dan sekarang on the way adik dorang lak bakal jd mak andam..ila namenye..sedang belajar bab mekap2, rambut dan kecantikan ni..mmg die minat ke arah tu..so minggu depan rumah belah lelaki..si adik akan mekap si akak ipar..dan hanye menyewa baju saje..best kan..manyak jimat tau..

ape yg lain rumah belah pempuan ni pun wat pelamin sendiri..teramat la simple..cam tak best lak...simple sgt..lg best hasil keje tangan family angkat aku..pttnye ila gak yg mekap..tp makcik si pengantin nk mekap..sbb mkck die pun mak andam katenye..ok mekapnye tp mana ada org kai net kat pale dah..pattern lama la..sian si pengantin...tau la die mude..21 thn..mungkin tak byk permintaan..xpe la.. ni aku attach pic di pelamin..sedikit blur..

So, tahniah kepada pengantin..nnt aku update belah laki lak k..sbg pembuka perkahwinan 2009 yg aku hadiri..erm ada masa ni..sesaje la nak senaraikan sedikit perkahwinan yg aku hadiri sepanjang tahun..tak byk pun...hehehe..nih yg aku sempat snap je ar..sebab yg tak snap mest lew aku tak ingat...hahaha..aku kan mudah lupe...tahniah wat


~(bulan 3) dua pupu aku..Kak Suhana dan pasangannye yg bernikah bulan 3 dan bersanding bulan 8..sebabnye nk mengikut suami..husband navy lew katakan..bersanding pun bawah pedang..tapi pic kawen die takde. sebab? hp aku ilang...ada pun pic pelamin nih je la..ekekeke...berkongsi tarikh nikah dgn kawan lama aku herliyana..tak sempat snap..pengantin bz..so aku amik pic ngan kawan2 lama lain..hahahaha


~(penutup bulan 4) sepupu nikah n kawen..special skit..lelaki muda dlm 10 tahun..
~(Mei) kawen belah sepupu..nih pic time malam berinai..time siang bz..tak sempat snap..huhuhu..pengapit laki adik haku..hehehe















~(Jun) anak kwn baik arwah ayah aku kawen..inilah pengantin yg tak reti diam kat atas pelamin...syok melayan org...kalo leh bunga telur pun die nak bg sendiri..syok plak aku nengok die..ikut parents die la tu..peramah n suke melayan org..

pastu membe opis kawen..nama pun syarifah so..time kawen ada la ala2 arab..lagu dendangan pun arab..org kebanyakan yg masih ada muke ala arab..cntik2 dan ensem2..wah gitu.. tp pic tak dpt dikongsi..da ponek tangan ni try..tak leh gak...




~(Julai) membe poli..fara..cun..best..dpt jumpe beberapa org membe poli lelain..tp tak amik pic pun..amik pic ngan su n hani je..coz naik bus JPA ngn dorang..














~(ogos) kak yan..tak amik pic pengantin..pic pelamin n brg hantaran je yg ada..hehehe..

~(Dis) jiran Khairul Azmi binti Hitam dan pasangan Nor Faridatul Mariam binti Azmi pd 27/12 dan Nurul Ashikin dan pasangannya Mohd Shahrul Izwan pd 13/12

dan apa yg sedih ada pasangan yg cerai..aku mendoakan dibukakan hati utk merujuk semula..kerana dalam usia perkahwinan yg terlalu muda tuk mengenal satu sama lain...dan utk mengambil keputusan sebesar penceraian..

Tiada ulasan: