02 Disember 2008

Kawad time...




Salam...arini bos tade leh la aku cite2 sket dlm blog ni..bos aku becuti...servis keta katanye...pic kat atas saje aku abadikan utk kengkawan yg sama2 berkawad...actually kawad ni sempena sukan MoF yg ke 34..tgk angka tu rasa tak caye je da lama sukan ni berkembang maju...huhuhu..ni baru tahun ke 2 aku join kawad...pada mulenye aku taknak join kali ni disebabkan aku takut aku akan mengalami saat2 rasa akan pengsan atau rebah...



ok aku cite pasal tahun lepas k.tahun lepas buat petama kalinye aku rasa camne orang rebah dan pengsan...cume aku bersyukur..kerana aku just rasa tp tak le sampai tahap jatuh gedebok mcm tiang letrik...wakakak...bayangkan tahun lepas ngan berdiri cuaca terik sambil menunggu kata2 aluan mc,

lagu kebangsaan dinyanyikan,
doa,

ikrar,

ucapan YB Menteri Kewangan II yg semestinye teks di wat dgn pjg lebar,

ketuk gong tanda rasmi dan \acara menaikkan bendera sukan MoF

lepas sume tu baru la penyampaian hadiah lalu lintas kawad terbaik dan pembawa perekat (kot :P)



..pergh begitu lama...mcm2 aku rasa ketika tu..nak ter'be...', nak termuntah, nk terkentot pun ada...(hahaha..nasib r sape yg terciom bau 'wangi' tu )saat aku rasa badan aku nak tergoyang atau rebah aku panggil sorang kawan aku...



'kak saba..tak tahan la...rasa nak tumbang..''..hahahah..

antara kata2nya yg aku ingat 'za..saba za...da nak abis ni..skit lg...''



berkali2...dlm ati aku bile nk abis...tak abis2 gak...hahahahaha..lepas kak saba, ada rakan2 lain yg menyahut gak beri sokongan dan dorongan agar aku tak rebah...saat tu mmg aku kuatkan semangat...org kata main jari kaki kan...dari awal aku mmg da wat tp nk wat camne...aku mmg da rasa nak rebah kan...time2 tu gak la aku dengar dari belah kiri aku bunyi bising2 orang rebah....pergh lg mencabar dan aku rasa aku taknak sebab aku Perbendaharaan kalah...biar sebab org lain tp bukan aku...akhirnya bile diumumkan kitorg dpt tmpt ke-3..alhamdulillah....utk pembawa perekat kami yg berbaju minangkabau...dgn mekap bidan terjun dan tukar baju di tandas Bukit Jalil yg tak de pintu tu...dapat tempat ke2...rasanye yg lain2 lagi meletop tp mungkin kerana semangat kami bekerjasama...walaupun bukan juara tp kontinjen kami tak kalah...penuh ngan semangat..bile diintai kembali video yg lepas...kawad kami cantik just ketua kontinjen sesat (jahatnye aku) mana yg tetibe masuk saat bertanding mencacatkan pemandangan kawad kami...hehehe..biarla...



utk tahun ni...alhamdulillah walaupun tak jatuh tp skit fobia utk kawad lg..tp minat still ada...rasa mcm rugi sgt tak join...hehe..lepas dua ari kwn2 berlatih kawad, SUHANA ajak aku dan gtau aku yg tahun ni diadakan di UKM pada waktu MALAM...erm..terus gtau bos dan join...ekekeke...mungkin dah ditakdirkan utk aku masuk n mengeluarkan peluh...da lama tak keluar peluh ni..muke gelap pun tak pe...tak heran aku...tp dlm hati masih tkt dan risau lg...alhamdulillah la walaupun risau tp sume berjalan dgn lancar...semuanye rasa berjalan dgn pantas sekali..thn ni kitorg dpt tempat ke-3 lg..bezanye kali ni takde pertandingan perekat...gadis2 genit plus ayu dari BSN yg mengambil alih... tu yg wat ada lg cite menarik thn ni...time rehearsal bebudak lelaki cam tak penah jumpe pempuan..duk tgk awek BSN yg berbuntut besar kat belakang dorg tu.wakaka..Sarjan pun perasan..time jalan pun hancus... (tgk pic tu time rehearsal)...

tp time sebenar...tak sangka sume leh wat dgn bsungguh2...bak kata dorg saje je taknak tunjuk...hehehe...nak wat camne bila BSN selaku tuan rumah memilih dan mengangkat bakul diri sendiri sebagai johan (wah ayat aku mcm karam sigh walia plaks..huhu) dan ramai mempertikaikannya...walhal KWSP lebih kemas, kreatif dan menarik hati...aku pun akuinye..sampai aku sendiri yg dlm perbarisan duk tgk dorang nye pandang kanan yg lain dr yg lain...sengal...smpi ada lew tersalah skit pandang kanan aku...wakakakak...


ok..layan skit video kawad kami dari Perbendaharaan k...warna baju itam putih cam taik cicak...ekekekeke..tp tak pe...menda free pun kire shantek da..kalo tgk hujung skali ada org kawad cam pelik tu bukan apa..sebab dorg da tanamkan dalam pale hotak utk pacak, pacak, pacak...huhuhu...dan last skali ada masuk gadis bermontot besar yg aku cakap menjadi igauan laki seantero tu(oh sowi tp itulah kenyataan)salam

Tiada ulasan: