22 Jun 2013

~ Vitamin E Shaklee Meningkatkan Kualiti Sperma, Anti Penuaan, Anti Oksidan dan Melindungi Jantung ~

Vita-E complex mengandungi 400IU vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi 10mcg selenium yang melengkapi fungsi vitamin E.

Dibuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama, delta).  Ianya adalah vitamin E yang paling lengkap di pasaran.

Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot.  Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadnium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.


Adakah Anda Mengambil Vitamin E yang cukup?

Seseorang perlu mengambil 1kg benih gandum + 500ml minyak safflower + 8 kg bayam + 500g badam = 400 IU vitamin E untuk sel-sel sihat melawan radikal bebas.


Manfaat Utama:


  • Melindungi jantung - Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat; melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid; meningkatkan kolesterol HDL; mengurangkan tekanan darah; menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri; menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dll.
  • Mempertingkatkan Kemampuan Produktif - Kajian pada tahun 1924, mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif.  Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
  • Anti-penuaan - 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan.  Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.
  • Anti-oksidan yang Kuat - Pengambilan lebih dari 1,200 IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas.  Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah penglihatan.
  • Kelestarian Tenaga - Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang leih.
  • Memperbaiki Arthritis - Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi.
  • Menghalang keguguran - Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopaus seperti hot flush.  Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran.
  • Memperbaiki parut - Memperbaiki bengkak dan ulser kulit.  Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.
Nota: Pakar nutrisi mencadangkan pengambilan ACE (beta carotene, vitamin C dan E) bersama-sama untuk menggandakan kesan anti-oksidasi dalam melawan radikal bebas.


Adakah vitamin E Selamat?

Di dalam buku "Prescription For Longevity" yang ditulis oleh Dr. James Scala terdapat diskusi mengenai keselamatan vitamin E dengan terperinci.  Secar global, terdapat lebih dari 1000 laporan perubatan berkenaan keberkesanan dan keselamatan vitamin E.  Kajian bertahun-tahun oleh University Harvard ke atas kedua-dua lelaki dan wanita membuktikan vitamin E mampu mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41% dan stok dengan 33%.  Kajian juga membuat kesimpulan dos selamat adalah 3,2000IU.


Cadangan:
    • Untuk pemeliharaan kesihatan: 1 kapsul sehari (selepas makan).
    • Untuk anti-penuaan dan sistem reproduktif: 2 kali sehari, 1 kapsul setiap kali.
    • Menentang kanser dan mengurangkan parut: 2 kali sehari, 2 kapsul setiap kali.
    • Vitamin E (alpha, beta, gamma, delta).  Ianya adalah vitamin E terlengkap di pasaran.
Selenium - Suplemen Vitamin E Pada Lelaki Tidak Subur: Kesan Ke Atas Peremeter Air Mani dan Kadar Kehamilan.

- Kajian ini melibatkan 690 lelaki tidak subur dengan idiopathic asthenoteratospermia yang menerima tambahan harian Se (200ug) dalam kombinasi dengan vitamin E (400 unit) untuk sekurang-kurangnya 100 hari.
52% Meningkatkan mobiliti sperma dan morfologi
37% Kehamilan secara spontan.
11% Tiada keputusan.

Kesimpulan
Tambahan Se dan vitamin E boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat dan perlindungan, terutamanya pada motilitas sperma.


Tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan.
Kod Produk 10112 (120 kapsul)
Retail Price = RM149.00

Tiada ulasan: