22 Jun 2013

~ Garlic Shaklee ~

Perbezaan Shaklee:

Dibuat dari bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di California, USA di waktu musim panas.

Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif (tidak semua tablet garlic yang dijual di pasaran mengandungi Allicin aktif). 

Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah. Allisin tidak yerdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan. Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik. 

Dwiteknologi digunakan untuk menagwal bau garlic.  Kajian menunjukkan perisa herbanya terhasil dari kombinasi 2 ekstrak herba (Rosemary and spearmint).  Ianya mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkatkan sebatian, aktif garlic dan keberkesanannya di dalam tubuh kita.  Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yang menyamai dengan 2 ulas garlic segar.

Manfaat Utama:


  • Mengandungi Spearmint - Mempertingkatkan sistem penghadaman, fungsi jantung.
  • Antibiotik Yang Selamat dan Semulajadi - Garlic antibiotic semulajadi.  Ianya selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk mempertngkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  • Menghalang Alergi - Mempertingkatkan penyakit sistem imun seperti hidung yang sensitif, sinus, alergi, asma, selesema, hepatitis.
  • Mempertingkatkan Sistem Penghadaman - Formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik, ketidakhadaman.  Garlic juga mampu menentang bakteria H. pulori bakteria dan menghalang ulser gastrik.
  • Memoderatkan Tekanan Darah Tinggi - Kajian menunjukkan pengambilan 2 - 4 tablet garlic akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point.
  • Detoksifikasi - Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas.   Raksa, Plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah.  Tambahan lagi, garlic mampu melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakan hari oleh bahan kimia.
  • Menurunkan kolesterol - Menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah; meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari
  • Mencegah Kanser - Membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser - Nitrosamine.
Cadangan:

Untuk pemeliharaan kesihatan: 2 tablet sehari (selepas makan).
Untuk radang dan alergi: 2 kali sehari, 2 tablet setiap kali.
Untuk kanser, darah tinggi dan hyperlipidemia: 2 - 3 kali sehari, 2 tablet setiap kali.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
Kod Produk 10127 (60 pil) 
RM47.50

Tiada ulasan: