22 Jun 2013

~ Sihat Mata, Kulit dan Mencegah Kanser dengan CarotoMax Shaklee ~

Perbezaan Shaklee:


Pengambilan purata karotenoid lutein and beta karotena adalah hanya 8 mg.  CarotoMax membekalkan lebih 13 mg (21,500IU) karotenoid berfaedah ini.

Carotomax baru ini mengandungi 6 varieti karotena, diekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit dll.  Ahli Nutrisi mencadangkan pengambilan 5 - 9 hidangan sayuran dan buahan untuk mengekalkan konsentrasi beta karotena di dalam darah, seterusnya memelihatara kesihatan penglihatan, kesihatan kulit dan mencegah kanser.


Manfaat Utama:


  • Lebih selamat Dari Vitamin A - Penemuan terawal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A.  Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti.  Walau bagaimanapun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursor Vitamin A, dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan.
  • Mempertingkatkan penglihatan - Ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap.  Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam di mata.
  • Meredakan penyakit kulit - Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, dan jerawat.  Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne dan ulser kulit.
  • Melindungi Epithelial - Ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.
  • Melawan kanser dan Oksidasi - Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembetukan sel-sel kanser.  Ini akan mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara.  Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
  • Menghalang infeksi - Meransang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru; batuk, hepatitis, asma, dan selesema.
  • Menggalakkan Perkembangan Normal dan Sihat - Merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi.  Juga penghasilan sperma yang sihat.


Terdiri daripada Enam Karotenoid Terbaik

CAROTOMAX merupakan campuran luarbiasa yang menggabungkan 

  • alfa-karotena - untuk penglihatan malam, mata sihat, menghalang degenarasi penglihatan.
  • astaxanthin - pigmen di dalam alga & fitoplankton memberikan warna pink ikan salmon.  Walau bagaimanapun, Shaklee menuai karotenoid astaxanthin dari mikroalga laut, sumber yang tulen.  Melindungi kerosakan oksidasi kolesterol LDL.
  • beta-karotena - Mempertingkatkan kulit dan mempercepatkan pemulihan luka.  Mempertingkatkan sistem imun, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.
  • lutein - Menyekat katarak, AMD (age related macular disease / penyakit makular berkaitan umur), glaukoma.
  • likopena @ lycopene - Bersifat anti-oksidan, menghalan penuaan organ.  Untuk serviks yang sihat, kitaran jantung dan sistem imun.  Mengurangkan penyakit kelenjar prostat.
  • zeaxanthin - Melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya.  Mengurangkan risiko kanser payudara ovari, endomentrial dan serviks.

Gabungan keenam-enam ini memberikan faedah karotenoid yang lengkap. Bahkan, anda tidak akan dapat ketulenan dan keberkesanan karotenoid daripada makanan itu sahaja.

Satu hidangan Shaklee CarotoMax bersamaan dengan 89 servngs of raspberries Alpha-carotene, 102 servings of bananas carotene, 714 servings of apricots lycopene, 113g of salmon astaxanthin, 285 servings of pink grapefruits lutein & zeaxanthin.  Shaklee astaxanthin dari microalga laut.


Kenapa warna kulit kuning?

Warna kulit sebilangan kecil pengguna akan menjadi kuning selepas mengambil beta karotena, walau bagaimanapun ini bukan penyakit jaundis.  Carotomax adalah warna semulajadi botanik.  Apabila usus kecil mengubah beta karotena menjadi vitamin A, ia meransang sekresi hempedu (berwarna kuning), serta detoksifikasi hati dan gallbladder dan mengalir bersama darah ke tapak tangan kita.  Proses detoksifikasi semulajadi dan anti-oksida biasanya akan berlalu untuk beberapa bulan dan akan menghilang secara perlahan menghasilkan kulit yang baru dan cantik.


Cadangan:

  • Untuk pemeliharaan kesihatan: 1 kapsul 2 kali sehari (selepas makan)
  • Untuk penyakit mata, semasa rawatan penyakit: 2 kapsul 2 kali sehari.


Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
Kod Produk 10113 (30 kapsul)
Harga Runcit: RM74.00

Tiada ulasan: