17 Julai 2009

xhousemate

[dari kiri: sue, hani, irfan (anak hani) dan watie]

kami sama2 sama2 duk 1 umah kat flat 'antarabangsa' kat presint 9
kami sama2 1 kelas di politeknik Port Dickson.
antara aku, hani dan watie rapat sejak sem 2.
aku rapat ngan sue utk aktiviti luar terutama camping
tapi dengan hani kami rapat dari sem 1 hingga kini.

perjumpaan ni dah lama aku inginkan.
lepas 2 minggu merancang,
akhirnya jadi juga perjumpaan pada tarikh ini.

bertempat di rumah Hani
aku ingat hari Jumaat masa pjg utk kami luangkan masa
tp tak..sekejap sgt rasanya
tak puas bercerita pun

Hani hidangkan kami juadah Tomyam, rendang ayam dan sotong goreng tepung.
Kami dalam status atau peringkat hidup yg berlainan sekarang

watie masih solo
aku pula baru berkahwin
su berkahwin dan punya anak satu
dan hani paling advance, berkahwin dan punya anak dua...

aku rindu suasana riuh dulu
zaman bujang2
zaman satu bilik
zaman gilew2
zaman gelak ketawa
berkongsi cerita

ye kami penah selisih paham
tp mmg blh dikira dgn jari
dan aku tak ingat walau satu pun pasal perselisihan faham
kadang aku rasa mcm takde perselisihan faham antara kami..

yg aku tau waktu itu sgt seronok..
zaman main2..

kini semua ada haluan hidup masing2
aku ngan hani masih tak lupa utk bertukar cerita
antara ramai kawan aku lebih selesa dengan die
punya peribadi yang baik..


aku harap pas ni akan ada lagi perjumpaan mcm ni..
may be ngan pasangan masing2 ke..
so kena tunggu wati kawen dulu la kan..
si cantik wati ni mestila byk pilihan kan..
duk ketawa je plak tu orgnye..
aku doakan yang terbaik utk wati pilih pasangan hidup dia..
atau mungkin dengan lebih ramai lagi PA2 yg lain..
amacam?
ada bran?
(walhal aku yg tak datang masa korang wat perjumpaan kan..sowi..jauh la wat kat pjy time hjg minggu..he alasan)


(time nak balik berebut2 masing2 nak amik pic..tu pun ide aku tau..aku pun ske bergamba..hik)


















Tiada ulasan: