26 Julai 2009

Sabtu bersama Suami

Kami berjumpa lagi setelah 3 minggu lebih tak bersua. 3G pun tidak. just sms n call. Hari sabtu bermalas2an di rumah. Petang baru berjalan ngan mama ke hospital untuk melawat org kg yg masuk ICU. Pergi sana baru teringat yang kami tak tanya sesape pun detail pasal pesakit. Dengan nama glamer je yg kami tahu kami ke sana. Nama glamer Dek Wang. Nama betul Saiful Nizam(agaknya kata kawan aku). Tu pun tau bile da sampai baru kol org kg tanya tp dorg pun tak pasti sangat sebab da ziarah beberapa hari yg lalu. sorg bg tau tingkat 4 atau 5. sorg bg tau tingkat 6. bile pegi tingkat 6 Hospital Tengku Ampuan Rahimah, wad bersalin n ICU utk kanak2 atau baby. sib tak de nama Saiful Nizam, kalo tak aku da p ziarah da tanpa prejudis..hahahaha.
Turun tingkat 5 takde nama yg seangkatan. Turun tingkat 4 yg ada nama saiful azmi. Tgk katil kosong. Pesakit India tanya aku cari sape dan suruh rujuk pada jururawat. Mama aku kata pesakit lg pandai bg ide kat kite. he. Dia da biasa duk sini, kata aku. Bile tanya, dah balik semalam katanye. pe lagi tergelak la kami. tp tu la tak tentu betul org yg dimaksudkan betul.
Sebelum ini aku penah pergi melawat sekali dengan kawan2 time tu. tingkat 4. Dalam 2,3 minggu die balik. pastu masuk spital balik. Masa tgk mmg syahdu la. Dengan tempurung kepala yg tiada disebelah kiri. Terpaksa dibuang kerana ada darah beku. Masih tak sedar diri. Ketika mak die nak buang kahak dengan memasukkan tiub di dalam mulutnya, ada riak sakit di wajahnya. lepas berjaya disedut sedikit, Dek Wang menggigit tiub dan kahak masuk semula. Kami dimaklumkan yang sebenarnye dia dah sedar cuma belum buka mata je lepas xciden.
Beliau dilanggar kereta waktu tengah malam pulang ke rumah oleh wanita yang melanggar lampu isyarat di simpang jalan. Yang melanggar minta maaf je. Sedangkan kawan kami ni menderita berbulan lamanya. Itu la lumrah kan atas kehendakNya juga terjadi kemalangan tu.
Ok tutup cite sedih tu. Kesimpulannya kami ke spital pulang tanpa melawat sesiapa. Mama aku duk kesal nape la tak pergi umahnye dulu sebelum pergi. Nak kata apa, menda da jadi ma..he.
Pastu kami ke salun rambut. Memasing nak potong rambut. Da rimas dengan rambut panjangnya. Sebelum ni aku dan mam pernah ke salun lepas aku habis kenduri di rumah lelaki. Kami mengikut jejak alang untuk kerinting rambut. Teringin gak nak rasa rambut kerinting. Aku rasa cantik jugak rambut kerinting ni. Rambut berombak dan rasa cun di situ. Cuma aku rimas juga.
Lepas habis masa di situ, kami ke Domino's pula. Beli lebih skit, bawa pulang utk org rumah. Kemudian terus ke pasar malam pula utk beli keperluan dapur..Seronok juga bile keluar bertiga ni. Aku perasan hubby aku slalu sepakat ngan mama utk pekena aku. besh gak. aku layan je sbb aku tau mungkin itu cara suami aku mengambil hati ibu mentuanye. Syg mama dan hubby!







Tiada ulasan: