26 Januari 2009

Gelak Sakan - Karipap

Hari ni mmg besh lew..tak silap 2 minggu lepas adik aku, alang request ngan mama wat karipap..tp baru la ni mama leh wat..mmg lama sesangat la mama da tak wat karipap ni..time kitorg kecik2 dlu mcm2 kuih dia wat..rajin..sedap lak tu..kalo dulu aku cuma tlg golek doh tepung tu dan wat karipap guna acuannye tp kali ni aku cari acuan tu pun da ilang ntah ke mana..mula2 aku ayak tepung n mama panaskan minyak..pastu aku yg bancuh..mama letak garam..'ekh byk tu ma garam'..'takde la skit je'...mama puji aku wat doh tu tak lembik tak keras..gipun tepung da tak de..kalo lembik alamat kena ke kedai la..
siap tu aku potong2 kentang..mama panaskan minyak dan masak kari...pas tu ma da ngadu nak solat asar..aku pun wat sorang2 kentang tu..pas da siap,mule pk nak tunggu mama wat tepi karipap tu..mana la aku tau..tp try gak la...taraaaa....jadi...teruje aku..pic bwh ni la pic 1st percubaan aku..da siap wat 3..mama pun datang..
'ma, jadi angah wat ma...hehehe'
'da beso..da leh kawen da...'jawapan mama :P
mama pun wat...aku da rasa terancam da...hehehe..sebab mama mmg wat tak penah kai acuan..da sedia teror...sekali...taraaaa....mama tunjuk...
aku pun bersuara sambil gelak kecil..
'tadi angah pk..alamak kalo ma wat ni mesti lagi cun dari angah'
mama lagi gelak besar 'mama pun pk mcm tu...mesti ma wat lagi lawa dari angah'
melambak gilew ketawa aku dari duduk sampai da nak terbaring2 dah..tak sangka kitorg sama pk...aku pe lagi tambah la..
'wakakaka...ni mesti sebab mama niat mcm tu..tu yg jadi mcm tu..wakakaka'
lepas tu mmg bersambung2 la gelak kitorg..mmg besh..lepas tu ma wat baru ok..kat atas ni la pic ma nak baiki dan hasil kedua mama tp aku snap dulu sambil gelak2..mama pun pelik aku duk snap2 nih..aku pun cite la aku ada blog..utk kenangan peribadi...sedap mmg sedap tp kulit tu masin skit...betul sangkaan aku..ehehehe..


Tiada ulasan: