12 Mac 2010

Nama

Laki selalu jarang untuk menunjukkan perasaan mereka. Maksud aku suami aku.  Semalam aku seronok sangat bila dalam perjalanan pulang, tiba-tiba B tanya kalau anak perempuan nak namakan apa.  Kenapa? Sebab jarang dia nak mulakan dulu cakap tentang bayi.  Seingat aku pun masa mula-mula dapat tahu mengandung tu pun, dia tunjukkan teruja dia melalui perbuatan sahaja.  Dia beli set tilam dan bantal dan set pakaian bayi. Segalanya biru. He. Indah saat tu. Terkejut dan gembira.
Aku minta suami yang menamakan anak perempuan kerana aku takda ide. Itu pun dia macam nak taknak je angguk. Ada ke dia mcm angguk, senyum dan menaikkan bahu je reaksi dia. Tapi akhirnya dia jawap ok dan senyum juga. Laki kan. Tapi aku tahu dia suka bila aku beri hak itu. Nama anak laki telah lama aku simpan sejak sebelum kahwin lagi sebab minat dengan nama yang aku lihat dalam senarai nama pilihan tapi masih ragu-ragu juga. Macam nak tambah-tambah pun ada. Tengok je lah nanti ok.

nota tangan : tak suka bila orang pk dan cakap bukan-bukan pasal bayi dalam kandungan ini sebab aku juga risau cuma mampu tawakal

Tiada ulasan: