20 Februari 2013

Kempis Perut dengan Alfafa

Assalamualaikum kawan-kawan..

Nak cerita tentang faedah saya dapat dengan Shaklee..
Masa bersalin Nur Zahra Aisyah 7.9.2012 iza tidak makan apa-apa set pantang pun.
Cuma makan pil-pil yang Hospital kirimkan masa iza keluar campur baki vitamin tu tidak habis masa mengandung.
Susu pula dapat masa dalam pantang pergi ekspo Mom & Baby.  Dapat 2 tin lagi. Jenama Wyeth.  Sampai sekarang tak habis.  Pemalas!

Bila fikirkan vitamin yang makin surut, aku pun mula risau sebab hendakkan makanan tambahan untuk badan sihat. Saja cari vitamin dan berminat dengan Shaklee.  Bila baca tentang Alfafa sebagai "milk booster" dan detox aku terus berkenan sebab aku punya pembuangan tak berapa lancar. He. Jenis pula aku ni malas nak menunggu berjam2 dalam tandas tu.  Alamatnya simpan toksin je dalam badan lelama.  Kadang sampai sakit kepala.  Pewot pun muncit.  Malu nak pakai ketat2.  Tak semudah anak pertama perut ni nak kempis.

Bila makan alfafa, memang memudahkan pembuangan.  Kalau dulu seminggu sekali, sekarang walaupun bukan hari-hari tapi bagi aku oklah 2 hari sekali tu. Dan sudah berani pakai baju kebaya sampai ramai tegur perut kempis je..Malu pula bila ada yang tegur..Malu suka sebenarnya..ehehehe..

Credit pic to Yati Omar

Nak bukti, haih takkan nak ambil pic pewot kot..ehe..


Shah Iza Shahdan| Pengedar Shaklee [No. id: 913771] 017-7807014

 

Tiada ulasan: