26 Disember 2012

Permulaan menyertai Shaklee

  Assalamualaikum.

Kenapa saya menyertai Shaklee?

Asalnya saya ingin mencari kolagen.  Kenapa kolagen? Selepas mengandung dan bersalinkan anak kedua ni, rasa rendah diri tahap dewa.  Perut jadi hitam, ada 'strechmark', segala pelipat semua gelap.  Sendiri tengok pun seram.  Walaupun suami tidak pernah tegur tapi rasa ingin cantik timbul.

Entah macam mana borak dengan kawan, ada pula promosi Shaklee bulan Disember ni untuk kolagen powder.  Beli 6 percuma 1 tapi sayang rupanya kolagen tidak digalakkan untuk wanita mengandung dan menyusukan bayi.


Tapi aku disarankan mengambil ESP dan vitamin E.  ESP bukan sahaja boleh membuatkan kulit cantik, malah boleh menjadi milk booster kepada ibu menyusu.  Saya akan kongsikan kebaikan ESP nanti ye.  Aku selalu lalu kedai/cawangan Shaklee di Taman Molek, Johor Bahru. Jadi alang-alang aku fikir baik aku beli sendiri dari tempah dengan rakan sebab bukan itu sahaja yang aku ambil.  Antara lain ialah Alfafa, vitamin B Kompleks, Vita-lea, Zinc (untuk encik suami), dan Vita-Lea for Children. Hasrat nak beli Vitamin C tapi sudah habis. Re-stock pada April 2013.  Lamanya.

Macam-macam juga faedah menjadi ahli Shaklee. Nak tahu?

Nanti di kemudian hari ye.

Tiada ulasan: