05 November 2009

bersamamu

Assalamualaikum.

Lama dah tak bersiaran di sini (huhu. macam berita la pula) Rindu sangat kadang nak berkongsi cerita. Setiap kali ada cerita, lupa untuk dikongsi.

Kali ini aku terpanggil untuk berkongsi perasaan. Perasaan tidak sangka, simpati dan kurang keperihatinannya aku. Semalam aku lihat tv3 rancangan BERSAMAMU. Kebiasaannya pada waktu malam aku tidur awal. Tapi kali ini mungkin Tuhan gerakkan aku berkongsi perasaan dengan jiran aku. Ya, semalam adalah jiran aku. Jiran belakang rumah. Tapi penggambaran semalam aku lihat, mereka ambil arah ke belakang je lah. Teratak indah aku tidak terpamer langsung (perasan). Memang banyak hari kebelakangan ini berduyun-duyun kereta ke belakang rumah tapi aku cuma endah tak endah je. Kadang orang marah kalau kita sibuk-sibuk kan. Aku pun tak minat nak masuk campur hal orang walaupun sebenarnya dulu aku amat rapat dengan mereka. Masa aku beritahu adik lelaki dia pun, adik dia cuma cakap malu je. Katanya adik beradik ramai. Yalah adik beradik ramai bukan penentu dapat membantu. Masing-masing ada life sendiri. Memang patut lah mereka dapat bantuan rumah tu sebabnya rumah hasil peninggalan arwah nenek saudara yang diduduknya itu takda bilik. Mana tidaknya, arwah nenek sedara kak Ina tu tak berkahwin, jadi tidak perlukan bilik ya tidak. Lagi rumah itu da uzur, memang patutlah ada yang membantu bina semula.

Aku cuma berdoa dengan kehadiran warga yang prihatin membantu kehidupan mereka sekeluarga lebih membantu dan membuat mereka sekeluarga selesa. InsyaAllah.

p/s: Kamera berminat dengan Hezriq yang comel. Asyik muka dia je. Geram aku.

Tiada ulasan: