13 Oktober 2009

my classmate (5A-SMKKJ)

Salam

Sabtu lepas, malam aku ke kampung sebelah (sungai kandis). My pren, ya wat open house. Aku g bkn nk mkn semata2 tapi aku disebabkan teruja berjumpa ngan kwn2 lama. kami kenal since aku masuk smkkj time form 4. dlm kelas kami lebih dimonopoli oleh chinese..dak pempuan melayu cuma ada 5 org je..kalau tak 4 org, time form 5 dla masuk kelas kami. pindah dari Perak. Budak laki Melayu pun ada 4 org jek..

Hari tu borak2 ngan dak kelas 5B, dorang kata kitorg cam dak angle..lastly kata cam nerd..hahahaha..lawak2..tp tol gak, dak 5B kecoh skit..mgkin sbb kelas dorg ramai dak Melayu kan..nerd ke? tak ar..

Ima baru jek dpt post nurse dan rezeki dia kembali ke tmpt asal, Klang di HTAR. Lepas abis form 5, family die berhijrah ke Melaka. Lama tak jumpa. since habis form 5, sekali je aku penah jumpa dia. Tahun 2007. Kawan2 aku ni tekun belajar, cuma aku ngan dila la malas skit. Tak minat. Aku tak minat sains tulen. Aku nk tukar kelas akaun. Aku minat math. Tak perlu study, just faham. Tp tak berani nak tukar dan malas. Alih2 belajar pun malas sampai mak aku risau gilew tgk aku yg wat dunno ngan SPM. Jadinya result pun yg A1 math je lah.. lain hancos...Aku ingat dlu, aku duk sblh ima, aku suke kaco die blajar smpi 1 tahap die menangis. Smpi skrg aku rasa serba salah. Terukkan aku.Ima mmg ada gaya nerd dulu. dgn spek bulat dan tebal tp skrg die da ayu..ayu sgt.

Zati n zulia rapat. sama2 study. Zati pendiam sgt2. sentiasa tumpukan pada study. dia berjaya ke matriks pas SPM atas usaha dia. Zati nk sambung Bachelor utk next year. moga berjaya. Zulia pula aku rapat sbb kami sama2 pengganas..ekh tak. pengawas.he. Dia kawen masa study Diploma lagi. Skrg da punya anak satu umur 5 tahun. Rezeki dia kawen awal.

Dla geng aku. Geng berborak. Geng malas belajar. Tp die ke UiTM gak. Aku gak tersadai kat politeknik..hakhakhak..


(Dari kiri: aku, Rozaimah, Zati Atiqah dan Zulia)







Dla @Norsyamsima Adila. Nih pic time die tunang. Dah berkahwin bulan 3 yg lalu..cantikkan cam Karena Kapoor..Kebanyakkan ar ckp camtu..he








Tiada ulasan: