25 Jun 2012

Bakal Menimang Cahaya Mata Ke-2





Salam semua,

Aku kini bakal menimang cahaya mata yang ke2.

Cerita pasal cahaya mata kedua, aku kini sedang mengandung 30 minggu.  Jadinya lagi 10 minggu penantian.  Tarikh jangka bersalin 30 Ogos 2012, tapi ikut scan pula 6 September 2012. Kalau dapat 31 Ogos pun syok jugakkan?

Sewaktu mengandung, aku tidak alami alahan teruk seperti mengandung Aisy dulu. Sekali je muntah pun.  Itu pun sebab tandas lelaki rosak dan kongsi tandas dengan tandas pekerja wanita, pastu hancing..ada warna kuning lagi keliling tandas "bowl" tu hokey! @ tak basuh!  Pengotor betul.

Lagi Aisy sangat sayang adik dia dalam perut ni. Tandanya dia selalu cium perut aku sambil kata "baby".  Dia memang dapat rasa dulu dia bakal jadi abang.  Awalnya dia jadi sangat tertarik dengan seorang bayi dalam "stroller" sewaktu membeli belah sebelum kami tahu yang aku sedang mengandung. "Sweet" kan!  Selain itu, Aisy jadi kuat terasa juga, pandai merajuk.

Kesiannya Aisy sewaktu aku mengandung ialah aku kekeringan susu sejak mengandung 4 bulan.  Kesian anak ibu.  Tapi dia tidak pernah berhenti menempel.  Ramai suruh aku putuskan. Kalau ikut sakit disebabkan hisapan kering tu, ya aku hendak sangat.  Tapi bila kenangkan dia merengek jika aku tidak beri, aku tidak sampai hati.  Semoga aku cekal untuk sambung menyusukan Aisy lebih dari dua tahun. Amin.

Scan? Dah 2 kali buat, masa 1st, masa bulan ke lima. Tak nampak.  Pergi tempat sama masa bulan keenam, doktor ganti saja yang ada.  Doktor ganti pemalas sangat sesuai untuk diberi gelaran.  Dia taknak usaha langsung untuk tengok jantina anak aku.  "Nak tahu jantina ke? Tak payahlah. Bukan nampak pun"  Memang sakit hati dengar dan ingat. Aku bayarlah!

Memang tiada banyak persediaan lagi menyambut bayi baru sebab lebih gunakan barang aisy lama. Nanti baru tambah-tambah.  Kalau tahu jantina "excited" gak, tapi nak buat macam mana. He.  Nama pun tak sedia lagi.  Sekejap je kot.  Kali ini hendak berpantang di rumah ibu sendiri dan kalau boleh hendak bersalin di selangor pula.  Itu sajalah perancangan yang kekal.  Jumpa lagi.








1 ulasan:

mamazie berkata...

SALAM..
TAHNIAH BAKAL TERIMA ORG BARU YG MENYERIKAN KELUARGA..:)